Weight Weenies forumā tika nopludināti attēli ar vēl neprezentēto Trek šosejas velosipēdu. Jaunais velosipēds atgādina nedaudz “tievāku” Madone aero velosipēdu, bet tas varētu būt arī atjaunots Trek Émonda modelis - ļoti viegls velosipēds, kas paredzēts, lai mītos augšupceļos.

Iespējams, ka Trek meklē iespējas apvienot abu šo velosipēdu modeļu īpašības un radīt vieglu/aerodinamisku velosipēdu, kas ir līdzīgs Specialized Tarmac?

Raksta veidošanas brīdī nav pieejamas daudz oficiālas informācijas. Tiesa, WorldTour sezonas atklāšanas sacensības ir tepat aiz stūra, tāpēc varam gaidīt vairāk ziņu par Trek jaunumiem pavisam drīz.

IsoFlow sēdekļa caurule

giullio-trek-bicycle.webp

Kā jau pirms katras WorldTour jaunās sezonas atklāšanas, velobraucēji ar savām komandām trenējas un nobrauc tūkstošus kilometriem, lai iepazītos ar jaunajiem velosipēdiem.

Izskatās, ka šogad Lidl-Trek komandas braucējam Džulio Čikone (Giulio Ciccone – 2023. gada kalnu klasifikācijas Tour De France uzvarētājs) bija sniegta tā iespēja testēt jauno Trek velosipēdu.

Ņemot vērā to, ka Trek ir Čikones komandas sponsors, mēs pieļaujam, ka viņš brauc tieši ar šo jauno velosipēda prototipu.

Šis velosipēds arī izskatās kā Trek pašreizējo šosejas modeļu – Madone SLR Gen 7 un Émonda SLR apvienojums.

Vispamanāmākā velosipēda daļa, kas ir arī Madone SLR modelim, ir IsoFlow sēdekļa caurules dizains.

New-Trek-Road-Bike_Jan-2024_02.webp

Madone SLR IsoFlow ir trijstūrveida grope, kas atrodas augšējās, sēdekļa un augšējo aizmugurējo trijstūra cauruļu savienojuma punktā.

Kā ziņo Trek, IsoFlow dizains ļauj gaisam efektīvāk plūst gar velosipēdu, tādā veidā uzlabojot aerodinamiku. Tāpat IsoFlow absorbē nelīdzenumus uz ceļa, tādā veidā palielinot komforta sajūtu brauciena laikā.

Kaut arī nopludinātajos attēlos jaunais velosipēds ir redzams tikai no sāniem, tajos nepārprotami var pamanīt Madone SLR modeļa sēdekļa caurules formu.

Kalnā mīšanās velosipēds

New-Trek-Road-Bike_Jan-2024_03-seatstay.webp

Neskaitot IsoFlow dizainu, izskatās, ka rāmis ir ražots no tievām un salīdzinoši īsām aerodinamiskām caurulēm.

Līdzīgs rāmis ir Émonda SLR modelim – tādā veidā tiek samazināts velosipēda svars, bet netiek upurēta aerodinamiskā efektivitāte.

Ņemot vērā, ka ar šo velosipēdu brauc viens no Lidl-Trek komandas braucējiem un kalnā mīšanās speciālistiem, Trek laikam vēlas pārliecināties, ka Džulio būs priecīgs par to, kā šis velosipēds uzvedas augšupceļos.

Tāpat kā Émonda SLR, izskatās, ka arī šim velosipēdam aizmugurējā trijstūra augšējās caurules ir tievas un apaļas formas.

New-Trek-Road-Bike_Jan-2024_04-cockpit.webp

Hidrauliskās bremžu troses tiek izvadītas rāmī caur stūres bļodiņu (velosipēdam nav ātrumu trošu, jo tas ir aprīkots ar SRAM Red eTap AXS bezvadu ātrumu sistēmu), kā arī braucamajam ir standarta divdaļīgais kokpits.

Šāda ātrumu un bremžu sistēma gan varētu būt Čikones personīgās preferences, jo ar tādu konfigurāciju viņš brauca arī iepriekš.

Ņemot vērā to, kādi kokpiti ir Émonda un Madone, ir iespējams, ka jauno velosipēdu varēs aprīkot gan ar integrētajiem, gan neintegrētajiem kokpitiem.

Kaut arī neintegrētie kokpiti ar apaļajām caurulēm ir viegli un izskatās smuki, tie nav ļoti aerodinamiski.

Kas tad tas īsti ir?

emonda-slr.webpTrek Émonda

Beigu beigās – vai tas ir jaunais Émonda vai Madone (vai abi)?

Pagaidām uz šo jautājumu nav atbildes. Ņemot vērā, ka Trek Émonda ir jau gandrīz četrus gadus vecs (tas tika oficiāli prezentēts 2020. gada jūnijā), bet Madone SLR – vienu ar pusi gadus vecs, loģiski spriežot jaunajam velosipēdam vajadzētu būt ar modeļa nosaukumu Émonda.

Ja ņemt vērā nopludinātās bildes, tas varētu būt Émonda modelis, kas iemācījies pāris aerodinamiskus “trikus” no Madone, vienlaicīgi saglabājot pārsteidzoši zemo svaru.

No otras puses – tā kā jaunajam velosipēdam ir daudz kas kopīgs no abām iepriekšminēto modeļu platformām, kā arī veloindustrija arvien biežāk cenšas radīt un izmantot velosipēda modeli, kas ir vienlaikus gan viegls, gan aerodinamisks, jaunais velosipēds varētu būt Émonda un Madone kombinācija.

Šāda veida velosipēdi pēdējo gadu laikā paliek arvien populārāki. Vieni no veiksmīgākajiem piemēriem ir Specialized Tarmac SL7 un SL8, kā arī Pinarello Dogma F, Giant Propel, Ridley Falcn RS un Van Rysel RCR.

Ņemot vērā, ka UCI svara limiti tuvākajā nākotnē paliks nemainīgi, vai tiešām Trek varētu mēģināt savam aerodinamiskajam velosipēdam samazināt svaru līdz maģiskajiem 6,8 kilogramiem?

trek-madone.webpTrek Madone

Laiks, protams, rādīs, bet kā tad sauktu šo velosipēda modeli? Laikam gan jau ka Madone, jo tas ir primārais sacensību velosipēda modelis jau vairāk par divām dekādēm. Ja vien Trek neizlems par labu pilnīgi jaunam modeļa nosaukumam.

Kā jau parasti ar šāda veida ziņām, mēs sekosim līdzi šim jaunajam Trek velosipēda prototipam arī, un, tiklīdz būs pieejama jauna informācija, atjaunosim šo rakstu.