Ikgadējais Strava informācijas apkopojums atklāj informāciju par populārākajiem zīmoliem, kā arī to, kura paaudze šogad brauca vistālāk un visātrāk.

Iespējams, ka tu jau esi izpētījis savu un sekotāju “Strava Year in Sport” atskaiti. Tagad vari apskatīties, kādā pozīcijā tu atrodies salīdzinot ar Strava lietotājiem visā pasaulē.

Sporta aktivitāšu dalīšanās aplikācija ir publicējusi Strava Year in Sport Trend atskaiti, kurā ir veikta 120 miljonu datu augšupielāžu analīze dažādos sporta veidos laika periodā no 2022. gada 1. oktobra līdz 2023. gada 30. septembrim.

Šajā datu analīzē netika ņemtas vērā aktivitātes, kas atzīmētas tā, lai netiktu rādītas citiem Strava lietotājiem, izņemot sevi pašu (Only Me).

Šajā atskaitē ir iekļauti arī aptaujas rezultāti, kuru aizpildīja 6990 dalībnieki – gan Strava lietotāji, gan citi.

Vairāk gravel un elektrisko velosipēdu braucieni

strava-cycling-types.webp

2023. gadā Strava lietotāji vairāk brauca bezceļos – ir palielinājies gravel un kalnu velosipēdu braucienu skaits.

Strava ziņo, ka braukšana ar gravel velosipēdistiem ir viena no visstraujāk augošajām aktivitātēm aplikācijā. Gravel braucienu skaits, ar kuriem dalījās lietotāji, ir pieaudzis par 55 procentiem.

Velosipēdistu skaits, kas šajā laika posmā brauca ar elektrisko velosipēdu, ir pieaudzis par 23 procentiem.

Tāpat šajā laika periodā par pieciem procentiem ir pieaudzis to velosipēdistu skaits, kas nobraukuši 100 kilometrus vienā piegājienā.

Gada aprīkojums

Strava-Share-Asset-02-Top-Gear-en-GB-scaled.webp

Velosipēdistu vidū braucieni visbiežāk tika augšupielādēti izmantojot Garmin Edge 530 velodatoru.

Neskatoties uz to, ka Edge 530 tika prezentēts tālajā 2019. gadā, tā popularitāte apliecina, ka šis vidējās klases velodators vēl aizvien spēj konkurēt ar jaunākiem modeļiem un citu zīmolu velodatoriem.

Vispopulārākie velosipēdu zīmoli Strava lietotāju vidū ir Trek, Specialized un Giant.

Piemēram, Lielbritānijā, Giant pakāpās uz pirmo vietu, bet tam seko Trek otrajā un Specialized trešajā vietā.

Paaudžu sadalījums

Strava-Share-Asset-12-GenZ-Running-Behavior-en-GB-1-scaled.webp

Visātrākā iepriekšējā gadā bija Gen Z paaudze (no 13 līdz 26 gadus veci cilvēki). Balstoties uz Strava pieejamiem datiem, tie brauca ar vidējo ātrumu 20,9 km/h.

Lielbritānijā visātrākā gan bija Gen X paaudze (vecumā no 42 līdz 57 gadiem). To vidējais ātrums – 20,8 kilometri stundā.

Neņemot vērā vecumu, sievietes un vīrieši, kuru vārdi attiecīgi ir Femka un Robbe, šogad brauca visātrāk.

Strava-Share-Asset-13-GenX-KOM-QOM-en-GB-2-scaled.webp

Kopumā Gen X paaudzes aplikācijas lietotāji ar lielāku varbūtību ieguva QOM/KQM titulus (King and Queen of Mountain).

Šo “kroni” astoņos procentos gadījumu saņēma Gen X paaudzes lietotāji. Tiem seko Boomeri (7%), Milleniāļi (6%) un Gen Z (4%).

Pats populārākais segments velosipēdistu vidū bija “Team Ineos Test?” Polensā, Maljorkā. Gandrīz pusmiljons velosipēdistu ir nobraukuši šo 1,6 kilometrus garo augšupceļu. Pašreizējais rekordists ir Hesus Herada Lopess (Jesús Herrada Lopez).

Velosipēdistiem, kas brauca grupā (divi vai vairāk braucēji), bija par 53% lielāka iespēja sasniegt ātrāko segmenta laiku.

Boomer paaudze (no 58 līdz 76 gadiem) vidēji brauca vistālāk gan Lielbritānijā (27,5 kilometri), gan pasaulē (33,3 kilometri).

Skriešana pret velobraukšanu

Gen Z paaudze augšupielādēja gandrīz par divām reizēm vairāk skrējienus (69%) nekā velosipēda braucienus (36%). Pilnīgi otrāda situācija bija vecākajai paaudzei.

Boomer paaudze augšupielādēja 63% velobraucienus, bet 29% - skrējienus.

Izlīdzinātāki procenti bija milleniāļu un Gen X paaudzēm.

Velosipēds kā pārvietošanās līdzeklis

Strava-Share-Asset-14-GenZ-Bike-Commuting-en-GB-scaled.webp

Kā tas ir bijis jau kopš 2019. gada, gandrīz puse no milleniāļiem velosipēdu iepriekšējā gadā izmantoja kā transportlīdzekli.

Viņiem seko Gen X paaudze, kas, lai nokļūtu līdz darbam, izmantoja velosipēdu 29 procentos gadījumu.

Nedaudz no Gen X paaudzes atpaliek Gen Z (17%), kaut arī to skaits kopš 2019. gada ir pieaudzis par 8%.

Strava lietotāju motivācija

Strava-Share-Asset-09-Fitting-In-A-Workout-en-GB-scaled.webp

Vairāk nekā puse no Strava lietotājiem piekrita, ka, uzstādot kādu mērķi, sniedza viņiem motivāciju nodarboties ar sportu. 40% no Strava lietotājiem motivāciju sniedza reģistrācija kādā sporta pasākumā.

Aptaujātiem paprasīja, kas palīdz tiem uzsākt treniņu – 53% atzina, ka doma - ja viņi to neizdarīs tagad, tad neizdarīs citu reizi.

Trīs ceturtdaļas no lietotājiem, kuriem ir mājdzīvnieki, atzina, ka tieši viņu mīlulis bija iemesls doties treniņā.

90% no Strava lietotājiem atzina, ka treniņš kā daļa no ikdienas rutīnas palīdzēja tiem uzturēt augstu aktivitātes līmeni.

Kaut arī aptaujātie atzina, ka dienas daļa, kurā veic treniņus, viņiem nav svarīga, dažādām paaudzēm tā atšķīrās. Boomeru paaudzei bija tendence trenēties dienas pirmajā daļā, bet Gen Z paaudze savas sporta aktivitātes uzsāka vēlāk – 49% no šīs paaudzes treniņus darbadienās sāka pēc 16:00. Salīdzinoši Boomeri treniņus pēc četriem pēcpusdienā sāka tikai 29% gadījumu.

Pilnu Strava atskaiti PDF formātā vari apskatīt sekojot šai saitei.