Crankbrothers Stamp Speedlace ir MTB velokurpes, par kurām es veidošu pirmo ilgtermiņa lietošanas apskatu Veloklubā. Kā šo kurpju lielākos plusus varu izcelt to lielisko piegulšanu pēdai, necerēti labo ventilāciju, kā arī cieto zoli.

Ilgtermiņa apskati – kā es tos plānošu?

Tā kā gandrīz katru mēnesi nopērku kaut ko jaunu, kas saistīts ar velosipēdiem, man ir sakrājušās diezgan daudz lietas ilgtermiņa apskatiem. Pirmie ilgtermiņa lietošanas apskata raksti būs savādākā formātā nekā paredzēts turpmāk – no sākuma aprakstīšu pašu produktu pēc oficiāli pieejamās informācijas, pēc tam, tajā pašā rakstā – savus iespaidus pēc ilgākas lietošanas. Protams, ka neaizmirsīšu arī par bildēm un, ja vajadzēs - video, lai jūs varētu novērtēt produkta nolietojumu pēc nobrauktiem X kilometriem.

Paredzētā standarta procedūra šāda veida apskatiem būs šāda - tiklīdz nopirkšu jaunu produktu, tuvākajā laikā publicēšu informāciju un bildes, bet pēc kāda laika izveidošu otru rakstu par iespaidiem, kad attiecīgo produktu esmu lietojis jau kādu laiku.

collage-889x780_vk.webp

Neskaitot Crankbrothers Stamp Speedlace kurpes, sarakstā ir arī tādi produkti kā DJI Action 3 kamera (ar krūšu un ķiveres stiprinājumu), Fox Defender Pro MTB bikses, 100% Ridecamp velocimdi, Fidlock magnētiskā velopudele, CatEye AMPP 500 priekšējais velolukturis, iXS Trigger MIPS ķivere, Oakley Sutro brilles un daudz kas cits.

Crankbrothers MTB kurpju veidi

Crankbrothers Stamp Speedlace ir daļa no MTB kurpju klāsta, kas tika prezentētas 2020. gada ziemā. Kompānija Crankbrothers ir populāra ar saviem pedāļiem un to komponentēm, bet 2020. gadā tā nolēma pamēģināt savus spēkus arī velokurpju segmentā.

crankbrothers-mallet-stamp_vk.webp

Crankbrothers Mallet (augšā) un Stamp MTB velokurpes

Crankbrothers Stamp MTB kurpēm ir divas galvenās versijas – clipless (Mallet) un flat (Stamp). To izskats, ja neskaita zoli, krāsu variācijas un šņoru siešanas tehnoloģijas, ir vienāds.

Katrai no šīm galvenajām versijām ir trīs cenu kategorijas – sākuma līmeņa Lace versija (parastas šņores), vidējā līmeņa Speedlace (versija, ko testēju tagad) un augstākā līmeņa versija - Boa.

Video zemāk varat apskatīties, kā tiek spriegotas šņores augstākā līmeņa Crankbrothers MTB kurpēm Boa:

Crankbrothers Stamp Speedlace konstrukcija, izmēri un dizains

Crankbrothers Stamp Speedlace kurpēm ir pull-tab sistēma, ar kuru var āri un ērti savilkt šņores. Kurpju mēles augšpusē ir speciāla kabata, kur var noslēpt lieko šņores gabalu, lai tas netraucētu braukt.

Tāpat kurpēm ir velcro savilcējs, kas, neskaitot jau lieliskās šņores, nodrošinās to, ka kurpe ideāli turēsies uz pēdas.

crankbrothers-speedlace-pull-tab-system_vk.webp

Pull-tab sistēma

crankbrothers-stamp-speedlace-kabata-780x780_vk.webp

Kabatiņa, lai noslēptu lieko šņores gabalu

Kaut arī Crankbrothers mājas lapā šīs kurpes ir norādītas tikai US vīriešu izmēros, tās ir unisex kurpes un to norādītie izmēri atbilst reālajam kājas izmēram (t.i. 39 izmērs vīriešiem būs arī 39 izmērs sievietēm).

Kā norāda ražotājs, kurpju zole ir cieta, bet ar lielisku saķeri. Vai tā tiešām ir – uzrakstīšu zemāk.

Kurpes ir izgatavotas no sintētiska, gumijota materiāla (arī kurpju augšpusē) ar perforāciju, kas nodrošina labu ventilāciju. Gumijas materiāla tehniskais nosaukums ir MC2 flat Stamp kurpēm, MC1 – clipless Mullet.

Crankbrothers Stamp kurpes ir pieejamas daudz krāsu variantos – baltas, baltas ar grafiskiem elementiem, balti sarkanas, melnas, pelēkas, zilas ar oranžu zoli, melnas, pilnīgi sarkanas – īsāk sakot, ļoti daudz variantu, savējo noteikti varēsi atrast.

crankbrothers-stamp-models-901x780_vk.webp

Kurpju purngals ir cietināts, lai aizsargātu kāju pirkstus no stiprākiem sitieniem. Pirkstgalu un sānu ventilācija nodrošina labu gaisa plūsmu, kaut arī kurpju mēlē ir diezgan biezs pildījums.

Mēle kurpju iekšpusē ir savienota ar kurpes iekšpēdu izmantojot elastīgu materiālu, kas nodrošina to, ka tā brauciena laikā nenoslīdēs uz labo vai kreiso pusi, radot diskomforta sajūtu.

Tāpat kurpju iekšpusē pie papēža ir speciāli silikona saķeres punkti, kas neļauj kurpei noslīdēt pat tad, kad tā nav aizšņorēta.

Crankbrothers Stamp Speedlace ilgtermiņa lietošanas novērtējums

Laiks ķerties vērsim pie ragiem un pastāstīt manu personīgo pieredzi nobraucot ar šīm kurpēm kopš šī gada janvāra vidus (braucu arī ziemā) 2295,2 kilometrus 120 stundu un 14 minūšu laikā.

2023. gada 1. janvārī pasūtīju sarkanbaltmelnu kurpju variantu par 91,50 EUR (ar atlaidi, tagad tās Bike24 maksā nedaudz vairāk par 100 EUR) un jau 4. janvārī tās man piegādāja kurjers. Jāpiebilst, ka par šādiem piegādes laikiem man pat nav žēl samaksāt 15 eiro par piegādi, kaut arī parasti cenšos sūtīt produktus ar kopsummu vismaz 200 eiro, lai piegādes maksa neliktos pārāk augsta.

WhatsApp-Image-2023-07-26-at-13.10.08-585x780_vk.webp

Manas kājas izmērs ir 45 un pasūtītās tāda paša izmēra kurpes man derēja ideāli. Ziemā gribētos kurpes par pusi izmēru lielākas, lai varētu uzvilkt biezāku zeķi.

Cik ērtas ir šīs kurpes?

Kopumā kurpes ir tiešām ļoti ērtas, bet no sākuma man tās nedaudz spieda platumā. Pieļauju, ka lielākajai daļai potenciālo šo kurpju valkātāju šādas problēmas nebūs, ja vien viņiem nav tikpat plata pēda, kā man. Man problēma ar kurpju platumu ir ar praktiski jebkurām kurpēm – valkājot tās tiek pastaipītas un pēc nedēļas vai divām vairs nespiež.

Pilnīgi tāpat bija arī ar Crankbrothers Stamp Speedlace kurpēm – to materiāli ir salīdzinoši cieti un pirmajos 3 – 4 braucienos sāka spiest ārējo kājas sānu, tāpēc brīžiem vajadzēja pēdu kurpē mēģināt izkustināt (kas arī nav viegli), lai atjaunotu asinsriti. Pēc ievalkāšanas kurpes ir tik ērtas, ka labprāt valkātu tās ikdienā, ja ne tik ļoti cietā, kaut arī gumijotā zole (taustot cieto zoli nav sajūtas, ka tā ir no plastmasas).

crankbrothers-stamp-speedlace-silicon-grip-792x780_vk.webp

Mēlītes savienojums ar iekšzoli (pa kreisi) un silikona izcilņi (pa labi)

Pēdas šajās kurpēs nofiksējas fantastiski. Pateicoties papēža silikona izcilņiem un mēlītes savienojumam ar iekšzoli es varētu šīs kurpes pilnībā nešņorēt un pat neizmantot velcro aizdari – tās tāpat lieliski turētos virsū.

Crankbrother Stamp Speedlace MTB velokurpju ventilācija

Jāatzīst, ka es šīs kurpes pirku lietošanai agrā pavasarī vai vēlā rudenī, bet izrādās, ka tās vislabāk der vasarai (arī ļoti karstai). Ventilācija šīm kurpēm arī ir lieliska – tai ir ventilācijas atveres no sāniem, virspusē un kaut kur pirkstgalos.

Es tiešām nevarēju atrast nekādas ventilācijas atveres pirkstgalos, bet, braucot ar šīm kurpēm ziemā, es lieliski jutu auksto gaisa plūsmu uz maniem kāju pirkstiem un jau pēc 30 minūšu aktīvas braukšanas mani pirkstgali bija nosaluši, kaut arī biju uzvilcis Merin-wool aitas vilnas zeķes.

Es teiktu, ka ar šīm kurpēm ir ļoti komfortabli braukt 10 – 30 grādu temperatūrā. Vislielākais prieks ir par karstām vasaras dienām – pat karstākajās dienās braucot pa Rīgu (jo tur, manuprāt, tiešām ir karstāks nekā jebkurā citā Latvijas pilsētā), patīkamā vēja plūsma kurpēs ir jūtama un pēdas tikai nedaudz sasvīst – vairāk no intensīvās mīšanās, nevis no tā, ka pēdas tiek slikti ventilētas.

WhatsApp-Image-2023-07-26-at-13.10.08-12-1-585x780_vk.webp

Pēc šī brauciena agrā pavasarī es netīrīju kurpes līdz nākošajai dienai, kad tās jau bija perfekti sausas.

Ja reiz runājam par ventilāciju, tad noteikti ir vērts pieminēt arī to, cik labi šīs kurpes žūst – pēc mitra, slapja brauciena kurpes bija samirkušas – vairāk pirkstgalos un tuvāk potītēm, kā arī tās bija pilnībā noklātas ar dubļiem. Tā kā es neesmu tas “kārtīgākais” velobraucējs, kas visu notīra pēc brauciena (varētu kaut vai saņemties un notīrīt ķēdi), es kurpes vienkārši novilku un atstāju mētāties koridorī, kur telpu temperatūra tobrīd bija ap 16 – 17 grādiem. Nākošajā brauciena reizē (pēc ~14 stundām), kurpes bija ideāli sausas – vajadzēja tikai noslaucīt dubļus, ko tobrīd jau varēja saukt par sausu zemi.

Crankbrothers Stamp Speedlace aizsardzība

Man ļoti patīk, ka šīs kurpes ir diezgan biezas (kaut arī ļoti labi ventilē), jo tas ir ne reizi vien manu potīti paglābis no sitiena. Kaut arī potīte nav paslēpta, kurpju polsterējums izvirzās apmēram potītes līmenī un tas uzņem daļu trieciena.

Tāpat šīs kurpes laikam mani ir glābušas no salauzta kājas lielā pirksta. Vienu reizi neveiksmīgi braucot no paugura, atsitu pirkstgalu pret zemē ieraktu betona bloka atlūzu vai tās armatūru. Pirksts ļoti sāpēja no spējā un stiprā sitiena pret kurpes purngala iekšpusi, bet varu iedomāties, kas ar to būtu noticis, ja vēl aizvien brauktu ar savām zamšādas Nike SB Check kediņām.

crankbrothers-speedlace-hit_vk.webp

Pieļauju, ka šī ir vieta, kur atsitu savu kāju pret betona gabalu vai tā armatūru. Var redzēt, ka kurpēm skāde nav liela, kaut arī tās ļoti bieži esmu skrāpējis pret pedāļu piniem.

Esmu arī pamanījis, ka šīs kurpes nekrāj tik daudz netīrumus kā citas (skujas, lapas u.t.t.). Mistiskā veidā gandrīz katru reizi atbraucu bez jaunas ekosistēmas kurpēs – iespējams tāpēc, ka tās ļoti labi un cieši pieguļ pēdai.

Crankbrothers Stamp Speedlace zole un saķere ar pedāļiem

Nomainot savas velokurpes no jau augstākminētajām Nike (ar ļoti mīkstu zoli, bet tajā pat laikā – lielisku saķeri) uz Crankbrothers Stamp Speedlace, mana pirmā doma bija tāda, ka es taču nesaliekšu pēdu vispār – zole likās ļoti cieta.

Jā, zole ir ļoti cieta, bet saliekt to var, kaut arī ne tik vienkārši kā citām kurpēm. Ar šīm kurpēm var viegli nostāties un pastāvēt uz pirkstgaliem, pat ja neesi balerīna.

Priekšrocība cietajai zolei ir tāda, ka es varu izdarīt daudz lielāku spiedienu pret pedāli un mana pēda nejutīs stipru deformāciju, kā tas būtu ar mīkstākas zoles kurpēm. Gluži otrādi - cietā zole nodrošinās labu atbalsta platformu pēdai. Pamanīju, ka tas lieliski noder augšupceļos, kad uz pedāļiem un pēdām tiek pielikta maksimāla slodze.

crankbrothers-stamp-speedlace-sole-998x780_vk.webp

Jauna un pēc 2000+ kilometriem nobraukta Crankbrothers Stamp Speedlace zole.

Ja tu izmanto flat pedāļus ar piniem, tad šīm kurpēm saķere būs lieliska – visdrīzāk pateicoties tam, ka ar laiku kurpju zolē izveidosies pinu nospiedumi, kas ļaus turpmāk pēdu uz pedāļa novietot stabilāk – pini iegrauzīsies zolē un neļaus kurpei izslīdēt pat lietainā laikā. Protams, ekstrēmos apstākļos nepalīdzēs nekas, bet pat nelielos (līdz 1 metram) lēcienos manas pēdas neatraujas no pedāļiem un piezemējoties varu momentāli turpināt mīties.

Viena lieta, ko es atradu internetā, kad plānoju iegādāties šīs kurpes, un ko es neatradu aprakstītu nekur citur kā tikai vienā youtube video, ir tas, ka šīs kurpes vislabāk derēs ar Crankbrothers Stamp pedāļiem (pieļauju, ka ar jaunāko – 7. sēriju). Tās, protams, derēs ar jebkuriem flat pedāļiem (es tagad vispār braucu ar BMX pedāļiem), bet kompānija ziņo, ka ar viņu ražotajiem pedāļiem sajūtas būs fantastiskas.

crankbrothers-mallet-shoes-pedal_vk.webp

Ja izlemsi iegādāties gan pedāļus, gan kurpes, ir svarīgi ņemt vērā to, ka 43 – 49 izmēra kurpes vislabāk derēs kombinācijā ar L izmēra pedāļiem, bet mazākas – ar S izmēra pedāļiem.

Crankbrother Stamp Speedlace slēdziens

Crankbrother Stamp Speedlace ir lieliskas MTB kurpes, kas paredzētas braukšanai, kad āra temperatūra ir augstāka par 10 grādiem pēc Celsija. Šīm kurpēm ir lieliska aizsardzība pret sitieniem, kā arī lieliska saķere ar flat – pinned pedāļiem.

Ventilācija šīm kurpēm ir tiešām pārsteidzoša, zemākās temperatūrās bija sajūta, ka braucu zeķēs, tāpēc pat karstās vasaras dienās ar šīm var mierīgi nobraukt 50+ kilometrus gar jūras krastu un pēdas nevārīsies savā sulā.

Es šīs kurpes noteikti iesaku visiem, kas vēlas iegādāties MTB flat kurpes, jo tās ļoti labi pieguļ kājai, tās ātri žūst un tās neizskatās drausmīgi pēc nobrauktiem 2000+ kilometriem, kaut arī tās nekopju.

Tā kā uz nākošo sezonu plānoju iegādāties jaunu velosipēdu, plānoju to aprīkot ar Crankbrothers pedāļiem. Ja saķere kļūs vēl labāka, tad noteikti atjaunošu šo rakstu.

Uzraksti komentāros, vai tev patika šāda veida raksts un vai vēlies, lai drīzumā pievienoju vēl kādu apskatu.